In nómine Patris, ☩ et Fílii, et Spíritus Sancti. Amen. |
S. Introíbo ad altáre Dei. M. Ad Deum, qui lætíficat juventútem meam. S. Júdica me, Deus, et discérne causam meam de gente non sancta: ab hómine iníquo et dolóso érue me. M. Quia tu es, Deus, fortitudo mea: quare me reppulísti, et quare tristis incédo, dum afflígit me inimícus? S. Emítte lucem tuam et veritátem tuam: ipsa me deduxérunt, et adduxérunt in montem sanctum tuum et in tabernácula tua. M. Et introíbo ad altáre Dei: ad Deum, qui lætíficat juventútem meam. S. Confitébor tibi in cíthara, Deus, Deus meus: quare tristis es, ánima mea, et quare contúrbas me? M. Spera in Deo, quóniam adhuc confitébor illi: salutáre vultus mei, et Deus meus. S. Glória Patri, et Fílio, et Spirítui Sancto. M. Sicut erat in princípio, et nunc, et semper: et in saecula sæculórum. Amen. S. Introíbo ad altáre Dei. M. Ad Deum, qui lætíficat juventútem meam. |
V. Adjutórium nostrum ☩ in nómine Dómini. R. Qui fecit coelum et terram. Confíteor Deo omnipoténti, beátæ Maríæ semper Vírgini, beáto Michaéli Archángelo, beáto Joánni Baptístæ, sanctis Apóstolis Petro et Paulo, ómnibus Sanctis, et vobis, fratres: quia peccávi nimis cogitatióne, verbo et opere: mea culpa, mea culpa, mea máxima culpa. Ideo precor beátam Maríam semper Vírginem, beátum Michaélem Archángelum, beátum Joánnem Baptístam, sanctos Apóstolos Petrum et Paulum, omnes Sanctos, et vos, fratres, orare pro me ad Dóminum, Deum nostrum. M. Misereátur tui omnípotens Deus, et, dimíssis peccátis tuis, perdúcat te ad vitam ætérnam. S. Amen, M. Confíteor Deo omnipoténti, beátæ Maríæ semper Vírgini, beáto Michaéli Archángelo, beáto Joánni Baptístæ, sanctis Apóstolis Petro et Paulo, ómnibus Sanctis, et tibi, pater: quia peccávi nimis cogitatióne, verbo et opere: mea culpa, mea culpa, mea máxima culpa. Ideo precor beátam Maríam semper Vírginem, beátum Michaélem Archángelum, beátum Joánnem Baptístam, sanctos Apóstolos Petrum et Paulum, omnes Sanctos, et te, pater, orare pro me ad Dóminum, Deum nostrum. S. Misereátur nostri omnípotens Deus, et, dimíssis peccátis nostris , perdúcat nos ad vitam ætérnam. R. Amen. S. Indulgéntiam, ☩ absolutionem et remissiónem peccatórum nostrórum tríbuat nobis omnípotens et miséricors Dóminus. R. Amen. |
V. Deus, tu convérsus vivificábis nos. R. Et plebs tua lætábitur in te. V. Osténde nobis, Dómine, misericórdiam tuam. R. Et salutáre tuum da nobis. V. Dómine, exáudi oratiónem meam. R. Et clamor meus ad te véniat. V. Dóminus vobíscum. R. Et cum spíritu tuo. Orémus, Aufer a nobis, quaesumus, Dómine, iniquitátes nostras: ut ad Sancta sanctórum puris mereámur méntibus introíre. Per Christum, Dóminum nostrum. Amen. Orámus te, Dómine, per mérita Sanctórum tuórum, quorum relíquiæ hic sunt, et ómnium Sanctórum: ut indulgére dignéris ómnia peccáta mea. Amen. |
Introitus Sedulius. Salve, sancta Parens, eníxa puérpera Regem: qui coelum terrámque regit in saecula sæculórum. Ps 44:2 Eructávit cor meum verbum bonum: dico ego ópera mea Regi. V. Glória Patri, et Fílio, et Spirítui Sancto. R. Sicut erat in princípio, et nunc, et semper, et in saecula saeculórum. Amen Salve, sancta Parens, eníxa puérpera Regem: qui coelum terrámque regit in saecula sæculórum. |
Kyrie S. Kýrie, eléison. M. Kýrie, eléison. S. Kýrie, eléison. M. Christe, eléison. S. Christe, eléison. M. Christe, eléison. S. Kýrie, eléison. M. Kýrie, eléison. S. Kýrie, eléison. |
Gloria Gloria in excelsis Deo Et in terra pax homínibus bonæ voluntátis. Laudámus te. Benedícimus te. Adorámus te. Glorificámus te. Grátias ágimus tibi propter magnam glóriam tuam. Dómine Deus, Rex coeléstis, Deus Pater omnípotens. Dómine Fili unigénite, Jesu Christe. Dómine Deus, Agnus Dei, Fílius Patris. Qui tollis peccáta mundi, miserére nobis. Qui tollis peccáta mundi, súscipe deprecatiónem nostram. Qui sedes ad déxteram Patris, miserére nobis. Quóniam tu solus Sanctus. Tu solus Dóminus. Tu solus Altíssimus, Jesu Christe. Cum Sancto Spíritu ☩ in glória Dei Patris. Amen. |
Oratio V. Dóminus vobíscum. R. Et cum spiritu tuo. Orémus. Fámulis tuis, quaesumus, Dómine, coeléstis grátiæ munus impertíre: ut, quibus beátæ Vírginis partus éxstitit salútis exórdium; Nativitátis ejus votíva sollémnitas pacis tríbuat increméntum. Per Dominum nostrum Jesum Christum, Filium tuum: qui tecum vivit et regnat in unitate Spiritus Sancti Deus, per omnia saecula saeculorum. R. Amen. Orémus. Pro S. Adriani, Mart Præsta, quaesumus, omnípotens Deus: ut, qui beáti Hadriáni Mártyris tui natalítia cólimus, intercessióne ejus, in tui nóminis amóre roborémur. Per Dominum nostrum Jesum Christum, Filium tuum: qui tecum vivit et regnat in unitate Spiritus Sancti Deus, per omnia saecula saeculorum. R. Amen. |
Graduale Benedícta et venerábilis es, Virgo Maria: quæ sine tactu pudóris invénta es Mater Salvatóris. V. Virgo, Dei Génetrix, quem totus non capit orbis, in tua se clausit víscera factus homo. Allelúja, allelúja. V. Felix es, sacra Virgo María, et omni laude digníssima: quia ex te ortus est sol justítiæ, Christus, Deus noster. Allelúja. |
Evangelium Munda cor meum, ac labia mea, omnípotens Deus, qui labia Isaíæ Prophétæ cálculo mundásti igníto: ita me tua grata miseratióne dignáre mundáre, ut sanctum Evangélium tuum digne váleam nuntiáre. Per Christum, Dóminum nostrum. Amen. Jube, Dómine, benedícere. Dóminus sit in corde meo et in lábiis meis: ut digne et competénter annúntiem Evangélium suum. Amen. V. Dóminus vobíscum. R. Et cum spíritu tuo. Initium ✠ sancti Evangélii secúndum Matthaeum. R. Gloria tibi, Domine! Matt 1:1-16 Liber generatiónis Jesu Christi, fílii David, fílii Abraham. Abraham génuit Isaac. Isaac autem génuit Jacob. Jacob autem génuit Judam et fratres ejus. Judas autem génuit Phares et Zaram de Thamar. Phares autem génuit Esron. Esron autem génuit Aram. Aram autem génuit Amínadab. Amínadab autem génuit Naásson. Naásson autem génuit Salmon. Salmon autem génuit Booz de Rahab. Booz autem génuit Obed ex Ruth. Obed autem génuit Jesse. Jesse autem génuit David regem. David autem rex génuit Salomónem ex ea, quæ fuit Uriæ. Sálomon autem génuit Róboam. Róboam autem génuit Abíam. Abías autem génuit Asa. Asa autem génuit Josaphat. Jósaphat autem génuit Joram. Joram autem génuit Ozíam. Ozías autem génuit Jóatham. Jóatham autem génuit Achaz. Achaz autem génuit Ezechíam. Ezechías autem génuit Manássen. Manásses autem génuit Amon. Amon autem génuit Josíam. Josías autem génuit Jechoníam et fratres ejus in transmigratióne Babylónis. Et post transmigratiónem Babylónis: Jechonías génuit Saláthiel. Saláthiel autem génuit Zoróbabel. Zoróbabel autem génuit Abiud. Abiud autem génuit Elíacim. Elíacim autem génuit Azor. Azor autem génuit Sadoc. Sadoc autem génuit Achim. Achim autem génuit Eliud. Eliud autem génuit Eleázar. Eleázar autem génuit Mathan. Mathan autem génuit Jacob. Jacob autem génuit Joseph, virum Maríæ, de qua natus est Jesus, qui vocátur Christus. R. Laus tibi, Christe! S. Per Evangelica dicta, deleantur nostra delicta. |
Credo Credo in unum Deum, Patrem omnipoténtem, factórem coeli et terræ, visibílium ómnium et in visibílium. Et in unum Dóminum Jesum Christum, Fílium Dei unigénitum. Et ex Patre natum ante ómnia saecula. Deum de Deo, lumen de lúmine, Deum verum de Deo vero. Génitum, non factum, consubstantiálem Patri: per quem ómnia facta sunt. Qui propter nos hómines et propter nostram salútem descéndit de coelis. Et incarnátus est de Spíritu Sancto ex María Vírgine: Et homo factus est. Crucifíxus étiam pro nobis: sub Póntio Piláto passus, et sepúltus est. Et resurréxit tértia die, secúndum Scriptúras. Et ascéndit in coelum: sedet ad déxteram Patris. Et íterum ventúrus est cum glória judicáre vivos et mórtuos: cujus regni non erit finis. Et in Spíritum Sanctum, Dóminum et vivificántem: qui ex Patre Filióque procédit. Qui cum Patre et Fílio simul adorátur et conglorificátur: qui locútus est per Prophétas. Et unam sanctam cathólicam et apostolicam Ecclésiam. Confíteor unum baptísma in remissiónem peccatórum. Et exspécto resurrectiónem mortuórum. Et vitam ventúri saeculi. Amen. |
Offertorium V. Dóminus vobíscum. R. Et cum spíritu tuo. Orémus Beáta es, Virgo María, quæ ómnium portásti Creatórem: genuísti qui te fecit, et in ætérnum pérmanes Virgo. |
Suscipe, sancte Pater, omnipotens ætérne Deus, hanc immaculátam hóstiam, quam ego indígnus fámulus tuus óffero tibi Deo meo vivo et vero, pro innumerabílibus peccátis, et offensiónibus, et neglegéntiis meis, et pro ómnibus circumstántibus, sed et pro ómnibus fidélibus christiánis vivis atque defúnctis: ut mihi, et illis profíciat ad salútem in vitam ætérnam. Amen. |
Deus, qui humánæ substántiæ dignitátem mirabíliter condidísti, et mirabílius reformásti: da nobis per hujus aquæ et vini mystérium, ejus divinitátis esse consórtes, qui humanitátis nostræ fíeri dignátus est párticeps, Jesus Christus, Fílius tuus, Dóminus noster: Qui tecum vivit et regnat in unitáte Spíritus Sancti Deus: per ómnia saecula sæculórum. Amen. |
Offérimus tibi, Dómine, cálicem salutáris, tuam deprecántes cleméntiam: ut in conspéctu divínæ majestátis tuæ, pro nostra et totíus mundi salute, cum odóre suavitátis ascéndat. Amen. In spíritu humilitátis et in ánimo contríto suscipiámur a te, Dómine: et sic fiat sacrifícium nostrum in conspéctu tuo hódie, ut pláceat tibi, Dómine Deus. Veni, sanctificátor omnípotens ætérne Deus: et bene ☩ dic hoc sacrifícium, tuo sancto nómini præparátum. |
Lavábo inter innocéntes manus meas: et circúmdabo altáre tuum. Dómine: Ut áudiam vocem laudis, et enárrem univérsa mirabília tua. Dómine, diléxi decórem domus tuæ et locum habitatiónis glóriæ tuæ. Ne perdas cum ímpiis, Deus, ánimam meam, et cum viris sánguinum vitam meam: In quorum mánibus iniquitátes sunt: déxtera eórum repléta est munéribus. Ego autem in innocéntia mea ingréssus sum: rédime me et miserére mei. Pes meus stetit in dirécto: in ecclésiis benedícam te, Dómine. V. Glória Patri, et Fílio, et Spirítui Sancto. R. Sicut erat in princípio, et nunc, et semper, et in saecula saeculórum. Amen |
Súscipe, sancta Trinitas, hanc oblatiónem, quam tibi offérimus ob memóriam passiónis, resurrectiónis, et ascensiónis Jesu Christi, Dómini nostri: et in honórem beátæ Maríæ semper Vírginis, et beáti Joannis Baptistæ, et sanctórum Apostolórum Petri et Pauli, et istórum et ómnium Sanctórum: ut illis profíciat ad honórem, nobis autem ad salútem: et illi pro nobis intercédere dignéntur in coelis, quorum memóriam ágimus in terris. Per eúndem Christum, Dóminum nostrum. Amen. |
S. Oráte, fratres: ut meum ac vestrum sacrifícium acceptábile fiat apud Deum Patrem omnipoténtem. M. Suscípiat Dóminus sacrifícium de mánibus tuis ad laudem et glóriam nominis sui, ad utilitátem quoque nostram, totiúsque Ecclésiæ suæ sanctæ. S. Amen. Secreta Unigéniti tui, Dómine, nobis succúrrat humánitas: ut, qui natus de Vírgine, matris integritátem non mínuit, sed sacrávit; in Nativitátis ejus sollémniis, nostris nos piáculis éxuens, oblatiónem nostram tibi fáciat accéptam Jesus Christus, Dóminus noster: Qui tecum vivit et regnat in unitate Spiritus Sancti Deus per omnia saecula saeculorum. R. Amen. Pro S. Hadriano Munéribus nostris, quaesumus, Dómine, precibúsque susceptis: et coeléstibus nos munda mystériis, et cleménter exáudi. Per Dominum nostrum Jesum Christum, Filium tuum: qui tecum vivit et regnat in unitate Spiritus Sancti Deus, per omnia saecula saeculorum. R. Amen. |
Praefatio V. Dóminus vobíscum. R. Et cum spíritu tuo. V. Sursum corda. R. Habémus ad Dóminum. V. Grátias agámus Dómino, Deo nostro. R. Dignum et justum est. de Beata Maria Virgine Vere dignum et justum est, æquum et salutáre, nos tibi semper et ubique grátias ágere: Dómine sancte, Pater omnípotens, ætérne Deus: Et te in Festivitate beátæ Maríæ semper Vírginis collaudáre, benedícere et prædicáre. Quæ et Unigénitum tuum Sancti Spíritus obumbratióne concépit: et, virginitátis glória permanénte, lumen ætérnum mundo effúdit, Jesum Christum, Dóminum nostrum. Per quem majestátem tuam laudant Angeli, adórant Dominatiónes, tremunt Potestátes. Coeli coelorúmque Virtútes ac beáta Séraphim sócia exsultatióne concélebrant. Cum quibus et nostras voces ut admitti jubeas, deprecámur, súpplici confessióne dicéntes: Sanctus, Sanctus, Sanctus Dóminus, Deus Sábaoth. Pleni sunt coeli et terra glória tua. Hosánna in excélsis. Benedíctus, qui venit in nómine Dómini. Hosánna in excélsis. |
Canon Te igitur, clementíssime Pater, per Jesum Christum, Fílium tuum, Dóminum nostrum, súpplices rogámus, ac pétimus, uti accepta habeas et benedícas, hæc ☩ dona, hæc ☩ múnera, hæc ☩ sancta sacrifícia illibáta, in primis, quæ tibi offérimus pro Ecclésia tua sancta cathólica: quam pacificáre, custodíre, adunáre et régere dignéris toto orbe terrárum: una cum fámulo tuo Papa nostro Francisco et Antístite nostro et ómnibus orthodóxis, atque cathólicæ et apostólicae fídei cultóribus. |
Meménto, Dómine, famulórum famularúmque tuarum N. et N. et ómnium circumstántium, quorum tibi fides cógnita est et nota devótio, pro quibus tibi offérimus: vel qui tibi ófferunt hoc sacrifícium laudis, pro se suísque ómnibus: pro redemptióne animárum suárum, pro spe salútis et incolumitátis suæ: tibíque reddunt vota sua ætérno Deo, vivo et vero. |
Communicántes, et memóriam venerántes, in primis gloriósæ semper Vírginis Maríæ, Genetrícis Dei et Dómini nostri Jesu Christi: sed et beatórum Apostolórum ac Mártyrum tuórum, Petri et Pauli, Andréæ, Jacóbi, Joánnis, Thomæ, Jacóbi, Philíppi, Bartholomaei, Matthaei, Simónis et Thaddaei: Lini, Cleti, Cleméntis, Xysti, Cornélii, Cypriáni, Lauréntii, Chrysógoni, Joánnis et Pauli, Cosmæ et Damiáni: et ómnium Sanctórum tuórum; quorum méritis precibúsque concédas, ut in ómnibus protectiónis tuæ muniámur auxílio. Per eúndem Christum, Dóminum nostrum. Amen. |
Hanc igitur oblatiónem servitutis nostræ, sed et cunctae famíliæ tuæ, quaesumus, Dómine, ut placátus accípias: diésque nostros in tua pace dispónas, atque ab ætérna damnatióne nos éripi, et in electórum tuórum júbeas grege numerári. Per Christum, Dóminum nostrum. Amen. |
Quam oblatiónem tu, Deus, in ómnibus, quaesumus, bene ☩ díctam, adscríp ☩ tam, ra ☩ tam, rationábilem, acceptabilémque fácere dignéris: ut nobis Cor ☩ pus, et San ☩ guis fiat dilectíssimi Fílii tui, Dómini nostri Jesu Christi. |
Qui prídie quam paterétur, accépit panem in sanctas ac venerábiles manus suas, elevátis óculis in coelum ad te Deum, Patrem suum omnipoténtem, tibi grátias agens, bene ☩ dixit, fregit, dedítque discípulis suis, dicens: Accípite, et manducáte ex hoc omnes. |
HOC EST ENIM CORPUS MEUM. |
Símili modo postquam coenátum est, accípiens et hunc præclárum Cálicem in sanctas ac venerábiles manus suas: item tibi grátias agens, bene ☩ dixit, dedítque discípulis suis, dicens: Accípite, et bíbite ex eo omnes. |
HIC EST ENIM CALIX SANGUINIS MEI, NOVI ET AETERNI TESTAMENTI: MYSTERIUM FIDEI: QUI PRO VOBIS ET PRO MULTIS EFFUNDETUR IN REMISSIONEM PECCATORUM. Hæc quotiescúmque fecéritis, in mei memóriam faciétis. |
Unde et mémores, Dómine, nos servi tui, sed et plebs tua sancta, ejusdem Christi Fílii tui, Dómini nostri, tam beátæ passiónis, nec non et ab ínferis resurrectiónis, sed et in coelos gloriósæ ascensiónis: offérimus præcláræ majestáti tuæ de tuis donis ac datis, hóstiam ☩ puram, hóstiam ☩ sanctam, hóstiam ☩ immaculátam, Panem ☩ sanctum vitæ ætérnæ, et Calicem ☩ salútis perpétuæ. |
Supra quæ propítio ac seréno vultu respícere dignéris: et accépta habére, sicúti accépta habére dignátus es múnera púeri tui justi Abel, et sacrifícium Patriárchæ nostri Abrahæ: et quod tibi óbtulit summus sacérdos tuus Melchísedech, sanctum sacrifícium, immaculátam hóstiam. |
Súpplices te rogámus, omnípotens Deus: jube hæc perférri per manus sancti Angeli tui in sublíme altáre tuum, in conspéctu divínæ majestátis tuæ: ut, quotquot ex hac altáris participatióne sacrosánctum Fílii tui Cor ☩ pus, et Sán ☩ guinem sumpsérimus, omni benedictióne coelésti et grátia repleámur. Per eúndem Christum, Dóminum nostrum. Amen. |
Meménto étiam, Dómine, famulórum famularúmque tuárum N. et N., qui nos præcessérunt cum signo fídei, et dórmiunt in somno pacis. Ipsis, Dómine, et ómnibus in Christo quiescéntibus locum refrigérii, lucis pacis ut indúlgeas, deprecámur. Per eúndem Christum, Dóminum nostrum. Amen. |
Nobis quoque peccatóribus fámulis tuis, de multitúdine miseratiónum tuárum sperántibus, partem áliquam et societátem donáre dignéris, cum tuis sanctis Apóstolis et Martýribus: cum Joánne, Stéphano, Matthía, Bárnaba, Ignátio, Alexándro, Marcellíno, Petro, Felicitáte, Perpétua, Agatha, Lúcia, Agnéte, Cæcília, Anastásia, et ómnibus Sanctis tuis: intra quorum nos consórtium, non æstimátor mériti, sed véniæ, quaesumus, largítor admítte. Per Christum, Dóminum nostrum. |
Per quem hæc ómnia, Dómine, semper bona creas, sancti ☩ ficas, viví ☩ ficas, bene ☩ dícis et præstas nobis. Per ip ☩ sum, et cum ip ☩ so, et in ip ☩ so, est tibi Deo Patri ☩ omnipotenti, in unitáte Spíritus ☩ Sancti, omnis honor, et glória. Per omnia saecula saecolorum. R. Amen. |
Preparatio Communionis Orémus: Præcéptis salutáribus móniti, et divína institutione formati audemus dicere: Pater noster, qui es in caelis, Sanctificetur nomen tuum. Adveniat regnum tuum. Fiat voluntas tua, sicut in coelo et in terra. Panem nostrum quotidianum da nobis hodie. Et dimitte nobis debita nostra, sicut et nos dimittimus debitoribus nostris. Et ne nos inducas in tentationem: R. Sed libera nos a malo. S. Amen. |
Líbera nos, quaesumus, Dómine, ab ómnibus malis, prætéritis, præséntibus et futúris: et intercedénte beáta et gloriósa semper Vírgine Dei Genetríce María, cum beátis Apóstolis tuis Petro et Paulo, atque Andréa, et ómnibus Sanctis, da propítius pacem in diébus nostris: ut, ope misericórdiæ tuæ adjúti, et a peccáto simus semper líberi et ab omni perturbatióne secúri. Per eúndem Dóminum nostrum Jesum Christum, Fílium tuum. Qui tecum vivit et regnat in unitáte Spíritus Sancti Deus. V. Per omnia saecula saeculorum. R. Amen. Pax Domini sit semper vobiscum. R. Et cum spiritu tuo. |
Haec commíxtio, et consecrátio Córporis et Sánguinis Dómini nostri Jesu Christi, fiat accipiéntibus nobis in vitam ætérnam. Amen. |
Agnus Dei, qui tollis peccáta mundi: miserére nobis. Agnus Dei, qui tollis peccáta mundi: miserére nobis. Agnus Dei, qui tollis peccáta mundi: dona nobis pacem. |
Dómine Jesu Christe, qui dixísti Apóstolis tuis: Pacem relínquo vobis, pacem meam do vobis: ne respícias peccáta mea, sed fidem Ecclésiæ tuæ; eámque secúndum voluntátem tuam pacificáre et coadunáre dignéris: Qui vivis et regnas Deus per ómnia saecula sæculórum. Amen. |
Dómine Jesu Christe, Fili Dei vivi, qui ex voluntáte Patris, cooperánte Spíritu Sancto, per mortem tuam mundum vivificásti: líbera me per hoc sacrosánctum Corpus et Sánguinem tuum ab ómnibus iniquitátibus meis, et univérsis malis: et fac me tuis semper inhærére mandátis, et a te numquam separári permíttas: Qui cum eódem Deo Patre et Spíritu Sancto vivis et regnas Deus in saecula sæculórum. Amen. |
Percéptio Córporis tui, Dómine Jesu Christe, quod ego indígnus súmere præsúmo, non mihi provéniat in judícium et condemnatiónem: sed pro tua pietáte prosit mihi ad tutaméntum mentis et córporis, et ad medélam percipiéndam: Qui vivis et regnas cum Deo Patre in unitáte Spíritus Sancti Deus, per ómnia saecula sæculórum. Amen. |
Panem coeléstem accipiam, et nomen Dómini invocábo. V. Dómine, non sum dignus, ut intres sub tectum meum: sed tantum dic verbo, et sanábitur ánima mea V. Dómine, non sum dignus, ut intres sub tectum meum: sed tantum dic verbo, et sanábitur ánima mea. V. Dómine, non sum dignus, ut intres sub tectum meum: sed tantum dic verbo, et sanábitur ánima mea. |
Corpus Dómini nostri Jesu Christi custódiat ánimam meam in vitam ætérnam. Amen. |
Quid retríbuam Dómino pro ómnibus, quæ retríbuit mihi? Cálicem salutáris accípiam, et nomen Dómini invocábo. Laudans invocábo Dóminum, et ab inimícis meis salvus ero. Sanguis Dómini nostri Jesu Christi custódiat ánimam meam in vitam ætérnam. Amen. |
Communio Anima Christi, sanctifica me. Corpus Christi, salva me. Sanguis Christi, inebria me. Aqua lateris Christi, lava me. Passio Christi, conforta me. O bone Jesu, exaudi me. Intra tua vulnera absconde me. Ne permittas me separari a te. Ab hoste maligno defende me. In hora mortis meae voca me. Et iube me venire ad te, Ut cum Sanctis tuis laudem te. In saecula saeculorum. Amen. |
Quod ore súmpsimus, Dómine, pura mente capiámus: et de munere temporáli fiat nobis remédium sempitérnum. Corpus tuum, Dómine, quod sumpsi, et Sanguis, quem potávi, adhaereat viscéribus meis: et præsta; ut in me non remáneat scélerum mácula, quem pura et sancta refecérunt sacraménta: Qui vivis et regnas in saecula sæculórum. Amen. |
Communio Beáta víscera Maríæ Vírginis, quæ portavérunt ætérni Patris Fílium. |
Postcommunio S. Dóminus vobíscum. R. Et cum spíritu tuo. Orémus. Súmpsimus, Dómine, celebritátis ánnuæ votíva sacraménta: præsta, quaesumus; ut et temporális vitæ nobis remédia praebeant et ætérnæ. Per Dominum nostrum Jesum Christum, Filium tuum: qui tecum vivit et regnat in unitate Spiritus Sancti Deus, per omnia saecula saeculorum. R. Amen. Orémus. Pro S. Hadriano Da, quaesumus, Dómine, Deus noster: ut, sicut tuórum commemoratióne Sanctórum temporáli gratulámur offício; ita perpétuo lætémur aspéctu. Per Dominum nostrum Jesum Christum, Filium tuum: qui tecum vivit et regnat in unitate Spiritus Sancti Deus, per omnia saecula saeculorum. R. Amen. |
Conclusio S. Dóminus vobíscum. M. Et cum spíritu tuo, |
V. Ite, Missa est. R. Deo gratias. |
Pláceat tibi, sancta Trínitas, obséquium servitútis meæ: et præsta; ut sacrifícium, quod óculis tuæ majestátis indígnus óbtuli, tibi sit acceptábile, mihíque et ómnibus, pro quibus illud óbtuli, sit, te miseránte, propitiábile. Per Christum, Dóminum nostrum. Amen. |
Benedícat vos omnípotens Deus, Pater, et Fílius, ☩ et Spíritus Sanctus. R. Amen. |
V. Dominus vobiscum. R. Et cum spiritu tuo. Initium ✠ sancti Evangélii secúndum Joánnem. R. Gloria tibi, Domine! Joann. 1, 1-14. Junctis manibus prosequitur: In princípio erat Verbum, et Verbum erat apud Deum, et Deus erat Verbum. Hoc erat in princípio apud Deum. Omnia per ipsum facta sunt: et sine ipso factum est nihil, quod factum est: in ipso vita erat, et vita erat lux hóminum: et lux in ténebris lucet, et ténebræ eam non comprehendérunt. Fuit homo missus a Deo, cui nomen erat Joánnes. Hic venit in testimónium, ut testimónium perhibéret de lúmine, ut omnes créderent per illum. Non erat ille lux, sed ut testimónium perhibéret de lúmine. Erat lux vera, quæ illúminat omnem hóminem veniéntem in hunc mundum. In mundo erat, et mundus per ipsum factus est, et mundus eum non cognóvit. In própria venit, et sui eum non recepérunt. Quotquot autem recepérunt eum, dedit eis potestátem fílios Dei fíeri, his, qui credunt in nómine ejus: qui non ex sanguínibus, neque ex voluntáte carnis, neque ex voluntáte viri, sed ex Deo nati sunt. Genuflectit dicens: Et Verbum caro factum est, Et surgens prosequitur: et habitávit in nobis: et vídimus glóriam ejus, glóriam quasi Unigéniti a Patre, plenum grátiæ et veritatis. R. Deo gratias. |
Post Missam |
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jueves, 8 de septiembre de 2016
NUESTRA SEÑORA DE COVADONGA
martes, 6 de septiembre de 2016
SASTRES VIENEN AL INFIERNO VAMOS. SER
GORDO ES HOY UN PECADO MORTAL
“Sastres vienen
al infierno vamos”. Quevedo que era tan renco como lenguaraz y es un gozo
leerlo reservado a los estoicos como el que suscribe para entender la
desesperación del mundo aguza sus dardos hacia el honorable gremio de los
alfayates, a los que odiaba tanto como a los taberneros pero un poco menos que
don Luis de Góngora y Agorte, aguza su sátira contra los golilleros del jaboncillo
las tijeras y el acerico prendido en la manga.
Será lo que
tase un sastre. Pues eso. No hay ningún hombre grande para su ayuda de cámara.
Nos tienen
tomadas las medidas y saben mucho de las imperfecciones de nuestra percha y yo
tengo una, que es la desesperación de los del gremio del arte del corte y
confección, pero mi amigo Genaro, el hombre y su hermano Alejandro, que regenta
una sastrería en a Arévalo y son familia de los Seseñas – nadie sabría hacer
una pañosa con tanto cuido y perfección- que debe de ser de las más antiguas de
Castilla la Vieja hacen lo que pueden.
Lo suyo era el
traje talar de los obispos las buenas pellizas y hasta los mandiles de
fregatriz sabían confeccionar. Han estado vistiendo de la Edad Media para acá a
media comarca de las Morañas.
¡Ay aquella pana— la pana de Sabadell— ya nos
se fabrica. Duro hablar del estatuto prostituto pero los catalanes no mandan
retales sucumbiendo en el sector textil a la competencia de los chinos. Toda
una desgracia para los labrantines de mi mocedad cuando un traje era para toda
la vida o al menos habría de durar unos cuantos años, resistentes para ir a
arar o la camisa de percal para los días de fiesta cuando se gastaban pues un
remiendo en aquellos años de labranza no daba para más! Zurcir coser y bordar y
¿qué más? La aguja y el hilo el tijerón a mano para cortar y una cantinela
“tanto que sabes coser tanto que sabes bordar y me has hecho los pantalones con
la bragueta pa atrás” y buena semana te dé el Dic que entonaban los sefardíes
en las aljamas pues era profesión ejercida mayormente por los judíos.
Que “para
sastres Hervás donde judíos los más” y otro dicho competente: “el sastre de
Sacramenia se santigua del revés y da la venia” “con el de Cantimpalos salimos
a palos” y el de “Campillo cose de balde y pone el hilo” “esto es coser y
cantar sí, sí, coser aquí y cantar en la iglesia”, como dijo el otro. Bueno va.
El mostrador de
Genaro es un poco el referente social de las generaciones que pasaron por la
villa y siempre que me voy a probar me hago la misma pregunta. ¿Será este el
último que me hagan? ¿Cuántos afeitados me quedarán? Así que acudo a esta
tienda arevalense pues es para mi un lugar entrañable al recordar las tertulias
de rebotica y las parrafadas que echábamos, cómo arreglábamos el mundo, o cómo
nos contábamos cuentos con cierta prevención. Ya digo tengo un cuerpo que es la
desesperación de los sastres. Las chaquetas del Corte Inglés me pingan y los
pantalones quedan pesqueros o les sobra pernera y por abajo un dobladillo de
más. A un sastre no le engañas jamás. Son gentes acostumbradas a trabajar con
la verdad de nuestros pobres cuerpos que se han de comer los gusanos. Su
intuición les lleva al perfecto conocimiento de nuestras glándulas, saben de
que pie cojeamos.
Ir al sastre es
como pasarse a recoger unos análisis. Genaro me rodea con el metro de plástico
los cuadriles y no me abarca casi. En mi frente unos pelos de menos o más canos
que la otra vez y en la cintura unos centímetros de más. Has engordado. La
buena vida. De la danza sale la panza. ¿Y todos esos lechones que te metes en
la “Pinilla” regados con el vino de las Morañas, eh, eh? No me fastidies,
Genarín a mí lo que me engorda es la mala leche. El ir contra corriente vivir
con la conciencia tranquila, pero sometido a la hostilidad de esas milanas del
estrado cuyos ojos me apuntan cuando entro a trabajar como dos fusiles detrás
de un parapeto.
¿Qué habré hecho yo para caer tan mal a la
gente? ¿Ser gordo? Los gordos nos hemos convertidos en una especie marginal, el
lumpen hostil, al cual esta sociedad tan injusta y descomedida para lo que le
conviene aunque para otras abre la manga ancha, le ha declarado la guerra al
tejidos adiposo. Nosotros no tenemos la culpa pero nos hacen culpables de
nuestros kilos de más, de ser un poco ventripotentes de aspecto y afligidos de
prolepsis o ptosis crónica que es como denominan los endocrinos a nuestra
enfermedad.
El otro día al pasar por cierta puerta mis
mollas quincharon una falleba del arco de seguridad y se dispararon las
alarmas. La securata vino hacia mí hecha una Euménide y, sin llegar a detenerme,
me trató como si fuera un criminal. Señorita fue sin querer pero a estas furias
de no les valen razones. Están ahí para vigilar, no frente a un ataque externo,
sino a los de dentro. 1984. you are being watched. Estás siendo
observado. Te observan por todas partes a través de la mirilla electrónica de
sus cámaras. Una red de espionaje se extiende por toda la ciudad.
La han
emprendido con los fumadores y ahora puede que les toque el turno a los que
somos víctimas de nuestra propia grasa. Proponen un mundo feliz y bajo el
control de los securatas, una especie de policía paralela.
Cámaras por los pasillos, chivatos de
observación hasta en el retrete.
Pues habrá que tomar medidas. Eso es lo que
venimos haciendo desde que don Adolfo Suárez que también fue buen cliente de
esta casa donde yo me visto – pobre Adolfo, ya crías malvas en la ciudad de Ávila—
se marcó la frase de puedo prometer y prometo y después instauró la Transición
y nos colocó en el limbo a todos nosotros. De ahora en adelante todos cabos
primera, que vienen arreando los del Coletas con muy mala leche.. Sí, sí
tomar medidas. El sastre me da otra mala noticia; no sólo han aumentado mis
caderas sino que también las nalgas las tengo con más rumbo en el último lustro
que es el tiempo que a mí me suele durar un terno. Vaya por dios. Mientras mi amigo el sastre de Arévalo no me
ponga motes y me llame Paca la Culona como decía el general Queipo de Llano del
General Francisco Franco no va del todo mal la cosa pero habrá que tomar
medidas, ponerse a régimen y apretarse el cinturón una vez más. ¡Qué sé yo!
Coser acá y cantar en la iglesia. Vas al sastre y terminas en el cura pues bien
lo anotó Quevedo en aquella frase lapidaria: "Sastres vienen al infierno
vamos".
lunes, 5 de septiembre de 2016
TRILLOS CANTALEJENOS EN TERUEL
Cuando
a mi pobre padre le dolían las rodillas porque iba a cambiar el tiempo se las
atentaba y decía: "Hijo, hijo, Teruel". Se le congelaron las piernas
en la batalla del Seminario y mi pobre suegro Gabriel Tuya que también estuvo
en aquella movida cuando los termómetros bajaron a veinte bajo cero en aquel frígido
invierno del 37 murió a consecuencia de un enfisema o si se quiere cáncer de
pulmón porque le marcaron para siempre las pulmonías.
He
visitado por primera vez aquel lugar y me emocionado ante el impresionante
edificio que domina el paisaje de esta bella ciudad altiva recordando a mis
seres queridos. Ellos pertenecían a los "unos" pero también lloré por
los "otros".
No quiero
entrar en detalles (los cronistas de nuestra guerra civil ya contaron al
detalle lo que ocurrió pues sería mi deseo que nunca los españoles se mataran,
debieranselo contar a las nuevas generaciones de una forma cabal y circunstanciada
sin apasionamientos ni revanchas)
Hubo
heroísmo por ambas partes. Porque allí los cojones de rojos y azules no
faltaban. Al alférez Recellado, mi padre me contaba, una tarde le entraron
ganas de fumar y en una de las angostas calles de Teruel había un estanco con
las puertas desencajadas pero las cajetillas del mostrador estaban intactas. Se
apostó con un falangista que cruzaría la calle para abastecer de cigarrillos a
sus soldados, saltó el parapeto al grito del último maricón pero el sector no
tenía desenfilada. Le arrearon cuando llenaba la petaca. No consiguió fumarse
el mixto con el que suspiraba.
La
vida en aquel infernal un mixto no valía un mixto. "Hijo, hijo
Teruel". Pero Teruel es una de las más bellas provincias de España. La he
recorrido de arriba abajo en sus castillos góticos, en sus iglesias que un día
fueron alminares y que el rey asturiano Alfonso II el Casto convirtió en
campanarios. Buena y hermosa gente de hondas raíces cristianas con cierta
ascendencia islámica mitad mudéjar mitad muladí con un entronque muzárabe que
desapareció tras la conquista del rey Asturiano Alfonso II el Casto al que recordarán
siempre los turolenses con su monumento-fuente en la Plaza del Torico.
Me
fui a los baños de Manzanera aguas arriba del río Torrijas, que horada
impresionantes hoces coronadas de almendros, pinos, sabinas, manzanos y nogales
que allí llaman nogueras y en un pueblo abandonado de aquella ribera que llaman
el Paraíso Bajo en unas eras derrelictas encontré un trillo de Cantalejo con el garfio de amarre, sus
pedernales y aquel silex casi prehistórico que trituraba la espiga.
Me guardé
uno de los pedernales en bolsillo como recuerdo. Ya se acabaron las parvas y
murieron las canciones de trilla. Un mundo que se fue.
El
antiguo apero, al que solo le quedaba una tabla, guardaba el perfil en la
trasera y alabeado avante (no era fácil fabricar un trillo en condiciones, se
requería la pericia de un buen ebanista) según la técnica de los carpinteros de
Cantalejo, aquellos audaces trajinantes de cerca de mi pueblo que
suministraban a los labradores de toda
la península de instrumentos para las faenas agrícolas (bieldos, alcotanas,
azuelas, garios, besanas) y también me emocioné porque me acordé de Rufino Vírseda,
el padre de mi amigo Tomás, y me lo imaginé de recua por aquellos riscos con
una reata de mulas, de carros y de trillos transportados a cuestas de los
machos con tracción de sangre, para abastecer esta zona cercana al Maestrazgo y
a la sierra de Gudar.
¡Que
de gurrumías, cuantas penalidades! ¡Qué temple el de aquella gente! A mí me
consuela saber que Segovia mi provincia siempre tuvo alma aventurera y soñadora
ancha es Castilla, que se ganaba el pan con el sudor el polvo y los peligros de
los caminos, nunca con la usura.
Los
trajinantes de Cantalejo parlaban la gacería, una jerga autóctona que desgraciadamente
no ha sido estudiada, ni tratada con el rigor conveniente por los lexicólogos.
Está por escribirse la gran novela de los tratantes de Cantalejo, un pueblo de
emprendedores empresarios y mercaderes que se dedicaban al trato cabal y
valiente. No firmaban papeles. Bastaba con la palabra y estrechar la mano del
comprador.
Jamás
engañaban al cliente. Consumado el canje, se iban a la taberna y con mucha
ceremonia bebían a la salud de todos. Era la robla o el alboroque, una tradición
que arranca de los romanos que se servían de estos arriesgados intermediaros
para colonizar y humanizar.
Teruel,
hijo Teruel.
Me
acuerdo de mi pobre padre, del alférez Recellado y de mi suegro que me hablaba
de los rigores de la batalla de Alfambra donde sufrió de pulmonías, y de Rufino
Vírseda que también pasó lo suyo en aquella terrible contienda fratricida.
Escapó
milagrosamente de la Batalla de la Sed, lo apiolaron en Villanueva del Pardillo.
Dijeron que lo habían fusilado y luego apareció en Cantalejo a finales de la
guerra, tan campante después de haberle dicho las misas correspondientes.
Pero
Rufino era mucho Rufino para que tan pronto lo cantaran el gorigori. Una vida
heroica de novela. Así son los héroes anónimos de nuestra tierra. Pues hasta
aquí llegaron los cantalejanos y sus cuadrillas hasta estas escarpadas sierras
del Maestrazgo por donde anduvo pegando tiros Zumalacarregui con sus carlistas.
Ay
España ¡qué hermosa eres y cuan poco sabes del valor de tus hijos!
miércoles, 24 de agosto de 2016
SEGOVIA
Y LA SEDICIÓN DE ANDALUCÍA CONTRA FELIPE IV. EL MARQUES DE AYAMONTE FUE
AJUSTICIADO EN LA CÁRCEL VIEJA.
En
bajado por la calle Real frente al Portalón donde comprábamos los cromos al Tío
Braguetita y admirábamos los cuadros de "Puchero", pintor figurativo
de paisajes, poco antes de la Casa de los Picos, la Casa del Judío de la Huerta
de mis amores, al pie de la Torre Carchena o Aceitera, un sentimiento tétrico
me embargaba al pasar delante de la cárcel Vieja. Creo que allí dieron mulé a
bastante gente porque era sede del rollo. En aquel lúgubre caserón al que se
asoma un mainel gótico de grises y que luce en la fachada arrequives del
esgrafiado segoviano fue decapitado el IX Marqués de Ayamonte.
Estaba
detenido por haber pretendido construir una república independiente en
Andalucía.
Antes
de haber sido encerrado en una mazmorra del alcázar había sido prisionero en
San Torcaz, la cárcel eclesiástica del primado de Toledo, en Pinto y en
Illescas. Lo habían aprehendido en Sevilla por la denuncia de un fraile.
El
doce de diciembre de 1648 fue un triste día en nuestros anales. Según relata en
un testimonio impresionante Diego Colmenares que debió de ser testigo ocular de
la ejecución. He aquí parte de su crónica que inserta en sui magnifico libro
José María de Cossio "Relatos diversos de cartas de Jesuitas"
(Austral Buenos Aires 1953 pp. 145):
"Habiendo
estado el marqué de Ayamonte preso desde el 28 de marzo de 1645 en el alcázar
de Segovia, llegaron seis alguaciles de corte y apeándose en el mesón Grande
fueron inmediatamente y sin quitarse las espuelas a casa del Corregidor que,
avisado, había bajado a la puerta en cuerpo y con priesa y dijole al alcaide
vuesa merced se venga conmigo y partieron al alcázar. Detuvieronse a las
puertas de la casa del obispo. El marqués acababa de comer y habíase recogido.
Asomóse a las rejas del presidio su criado Santiago Ramírez Gamarra y en viéndolos
dijo el marques don Francisco Manuel Silvestre de Guzmán al ayo a esos alguaciles
ya los conozco. Pidieron les fuera entregado el reo. Subieron a la torre y de
allá lo bajaron. Iban los alguaciles, el alcalde y el corregidor por la calle
del pasadizo del Obispo y por la ronda salieron por la puerta de San Andrés,
subieron por la Solana del Rastro (lo que ahora conocemos como el Salón) y
penetrando por la puerta de san Martín subieron a la cárcel. Subieron al
aposento que hace esquina a la puerta, clavaron las ventanas y abrieron luces.
Entraron el confesor fray Diego Miranda rector de san Francisco y el jesuita
Pedralvez para asistirle en los últimos momentos. El alcalde de corte mandó
llamar alarifes y les ordenó hiciesen un cadalso de una vara de alto. También
mandó traer un ataúd y que se cubriese de bayeta muy basta, mandó llamar al cuchillero y le ordenó hacer
dos cuchillos de muy agudo corte. Luego entró el secretario a intimarle la
sentencia que oyó el marqués con valor y respondió que lo consentía y ofrecía
la vida a su Dios y criador. Don Francisco Manuel, al despedirse de su criado
le entregó una sortija que, según decían, valdría cien escudos y, despidiéndose
el ayo con muchas lagrimas, se fue a pedir el hábito de san Francisco... el
marqués la víspera de su ejecución no podía sosegar pero luego mostró consuelo
en hablando con el padre Pedralvez. Comulgó y oyó tres misas y volviendo al
aposento se desayunó. A las nueve entraron con el capuz y se vistió. Besó el
crucifijo y pidió perdón al Rey nuestro Señor por haber promovido la revuelta
en Andalucía... el verdugo le cortó la cabeza por detrás y la puso a los pies
para que escarmentaran los desleales. Dos horas después fue amortajado y al anochecer salió de la cárcel el funeral:
ocho doctrinos, 12 religiosos franciscanos y 12 victorianos. Los curas de san Martín con preste y diáconos; portaban el
féretro cuatro hermanos de san Juan de Dios. El cielo estaba nublado y la noche
cerraba; con lo que el espectáculo se volvía más funesto, y pavoroso el
concurso que era muy grande. Llegaron a san Francisco (la actual academia de
Artillería) donde con un solo responso lo sepultaron en sepultura común"
(Diego de Colmenares)
El
Rey Felipe IV había tratado de indultar a este grande de España que al parecer capitaneaba
un movimiento de secesión similar al de Cataluña y Portugal para Andalucía pero
las cosas se complicaron.
El
espionaje muy activo a la sazón y las incursiones en las costas españolas de
holandeses y británicos desbarataron los planes de clemencia del Rey absoluto
que se mostraba muy afligido por la Revuelta de los segadores y la derrota de
Rocroi.
En
el juicio, al cabo de un proceso muy largo, don Francisco Manuel acusó al Duque
de Medina Sidonia, su pariente, de haber estado al frente de la conjura con el
apoyo del inglés y del portugués.
El
marquesado de Ayamonte estaba emparentado con la casa de Guzmán y la de Medina
Sidonia pero fue implacable con los parientes Don Gaspar de Guzmán el valido y
secretario de Estado del monarca. Sometió a la nobleza levantisca. Era el
inventor del papel de Estado. Decían que tenía a España en la cabeza. Fue el
creador de nuestra burocracia. Sometió a los catalanes don Gaspar enviando a
Barcelona los tercios viejos de Flandes capitaneados por el Marqués del Vasto.
Camino
de Lisboa cuando marchaba al frente de un ejército contra los portugueses le
sorprendió la muerte en la villa de Toro.
La
secesión andaluza fue sofocada in nuce esto es al principio sin efusión
de sangre, a diferencia de la de las otras dos regiones ibéricas, que mira una
al Atlántico y la otra al Mare Nostrum.
El
siglo XVII fue la centuria de Velázquez de Cervantes de Quevedo del gran teatro
de Tirso de Molina y del Buscón pero fue un tiempo de conjuras y de
sublevaciones. España era un país militarizado de guerras y de autos sacramentales.
Flandes
costó ríos de dineros y de sangre pero España resistió y era todavía, pese a
las sublevaciones, determinadas por la pobreza, el hambre y las duras
condiciones de vida de los de abajo temida y respetada en el viejo continente.
Aun
dominaba los mares y el marqués de Ayamonte era precisamente el regidor de la flota
de la mar océana, uno de los cargos más importantes, equivalente a lo que sería
hoy ministerio de Marina, pero se rebeló contra el Rey absoluto. Del Rey la
Inquisición chitón, decía el vulgo. Y pagó con la vida su alzamiento contra el
poder establecido. A Sanlucar de Barrameda por ver al Duque. Otro dicho.
El
ducado y el de Ayamonte de los Medina Sidonia sólo podían equipararse con la
Casa de Alba y los Álvarez de Toledo. Una de sus ramas emigrada a Inglaterra se
transformaría en los Rotschild de manera que Benjamin Disraeli también
perteneció a los Medina Sidonia y sería el precursor de la Duquesa Roja, Doña
Consuelo Alvarez de Toledo fallecida en 208 despues de haber contraido
matrimonio con su secretaria in articulo mortis, pero no adelantemos
acontecimientos.
En
Flandes se estaba poniendo el sol pero aquel ocaso duraría aun dos siglos. Y
don Francisco Manuel Silvestre de Guzmán, a cuyas expensas se administraban los
dineros de la flota y el dinero de las Indias Occidentales, lo enterraron a lo
pobre en el convento franciscano de Segovia la víspera de Santa Lucía una
desapacible atardecida de diciembre de 1648.
domingo, 7 de agosto de 2016
EL ANTICRISTO MORA EN ROMA ¿QUIÉN ES?
Agosto
es para mí el mes mejor del año luces claras el sol en lo alto para mayor honra
de Júpiter y su gran patrocinado el emperador Augusto. La cencellada de la
amanecida trae barruntos de la llegada del otoño, agosto frío en rostro.
Resulta
difícil cuando tengo paz interior y no me puedo quejar de la vida meterse en
tema tan abstruso y complicado como es el de la Apocalipsis , un libro de un judío
escrito en griego en el cual el salmista vierte su ira contra el pueblo romano.
¿Revelación cambio? Qui lo sa.
Sin
embargo el alquimista físico y médico—entre otras cosas descubrió las
propiedades curativas del alcohol— catalán Arnaldo de Vilanova profiere dictámenes
sorprendentes en su Confesión de Barcelona exculpándose ante el rey de Aragón
de las imputaciones de sus enemigos los dominicos.
Su
amistad con san Vicente Ferrer y con el papa de Aviñón paisano suyo no le cohíbe
para lanzar anatemas contra los franciscanos y la Orden de Predicadores. Los mendicantes fueron piedra de escándalo por
sus abusos en los años de la baja Edad Media. De ellos surgen los grupúsculos
de los “iluminati” y los “catherinati” en el norte de Italia y en el midí galo.
Los franciscanos
trataban por todos los medios mediante las visiones de Rita de Casia de
conseguir que los papas volvieran a la
Ciudad terna y había aparecido en Provenza (Arnau de Vilanova,
que era defensor del papa Benedicto XIII amigo y paisano suyo, escribe en limousin
que era el catalán antiguo y una muy bella lengua) la herejía albigense de cuyo
anhelo de pureza parece contaminarse el alquimista ilerdense. Sin embargo,
emite juicios que parecen acordes con la realidad del tiempo presente, la sexta
era del tiempo de la Iglesia
(guerras, “presura gentium” o desplazamientos en masa de pueblos enteros, falta
de amor, ansias de poder y de imagen, mentira, prevaricación y pastores de la
iglesia que abandonaron la grey rindiéndose a los poderes del Maligno.)
El
reinado del anticristo se caracterizará por un enfriamiento de la caridad y
todos negarán a Jesucristo. El abominable será fuerte y tendrá gran prestigio a
tenor con la profecía de Daniel pero los teólogos de la Sorbona tachan al ilerdense de
iluminado y falaz.
Vilanova,
con el visto bueno del Papa Borja, no se rinde y apela al monarca de Aragón y
en su “Confessió” de Barcelona aduce que sus visiones son ciertas porque se
basan en la Escritura
y la Tradición de los
Santos Padres sobre todo las profecías de san Cirilo y san Metodio evangelizadores
de los pueblos eslavos, los escritos de san Eusebio y las confesiones de una mística
alemana, santa Hildegarda, la cual vio a Cristo en persona.
El
Señor le hizo a esta mujer vivir en propia carne las escenas de la pasión. El
reinado del Interpuesto durará un milenio —el que va del año 2000 al 3000— y a
su muerte empezará la Parusía
con el fin del mundo cinco años después.
Divide
la historia de la iglesia en siete eras:
A.
El tiempo de los apóstoles
B.
La era de los mártires
C.
La de los doctores
D.
Eremitas y padres del yermo
E.
Cenobitas y monjes
F.
La de los prevaricadores y
herejías que será la más confusa. Vendrá el tiempo de los malos pastores y de
los falsos profetas, la de los sacerdotes obispos y papas indignos
Apoteosis
luego en la etapa final de la iglesia con la derrota de los secuaces del Interpuesto.
El regreso al redil y el triunfo de la
Ortodoxia.
Otros
apoyos que intercepta Vilanova en respaldo de su tesis son las epístolas
paulinas.
Carta
a Timoteo: “Serán años de angustia y
peligrosos porque se enfriará la caridad. Los hombres solo se amarán a sí
mismos, serán altivos y orgullosos, lascivos y comilones, ignorantes,
incontinentes, ciegos y desenfrenados en sus pasiones y en sus vicios”.
Explica
el ilerdense que el anticristo vendrá vestido de hábitos religiosos y podrá
llevar mitra o tiara sobre los hombros. Devorará al rebaño dentro del
aprisco. Abrid bien los ojos y a los falsos profetas no les creáis.
Podrá
mostrarse en figura de ángel aunque sus alas se convertirán en cuernos con que
amurque a los desprevenidos. Dice que los frailes abandonarán sus celdas quedarán
los monasterios desiertos y los seminarios vacíos. A misa no irá nadie porque
el Impostor se habrá adueñado del ritual del sacrificio. Tiempos lujuriosos y
avarientos pronostica pero el peor de los vicios serán la envidia y la
emulación. Entre los eclesiásticos predominaría la arrogancia la vanagloria y
la simonía. Dirán: “date nobis et nos
orabimus pro vobis” (rogaremos por vuestras almas a cambio del estipendio) Al
místico catalán no le complacía demasiado la devoción de las almas del
purgatorio.
Vilanova
se adelanta a Lutero y a Erasmo cuatro siglos en sus invectivas contra los
frailes “necios laxos y bodoques” que quieren vivir sin trabajar en medio del
regalo y la lujuria abusando de los monagos o de sus madres. Es en Roma donde
tiene según él la morada el anticristo entre los profanadores del templo los
vendedores de indulgencias poniendo pesadas cargas sobre el pueblo y usando del
engaño y la burla de los oprimidos en su propio beneficio, comiendo entre
carcajadas a las cuestiones más venerandas de la religión a dos carrillos.
Arnau
de Vilanova firma su denuncia ante el notario barcelonés Bartomeu Marcha en
agosto del año 1305. Sus palabras tienen un aire profético. El enemigo está
dentro. No hay que ir a buscarlo extramuros.
rusia ha ganado la guerra de siria
Commenting on the recent developments in the Syrian conflict and the agreement between Russia and the US on the coordination of bombing missions in the country, many media sources now agree that Moscow has the upper hand in the conflict and its agreement with the US will grant it and its ally Iran the final victory.
“Russia has won the proxy war, at least for now,” Michael Kofman, a fellow at the Woodrow Wilson Center in Washington told the New York Times.
The statement refers to the recently announced agreement between Russia and the US on a plan to share intelligence and coordinate airstrikes against the Islamic State and other militant groups in Syria.Earlier in July, US officials put forward a proposal that would see Russian and US air forces conduct joint strikes against Daesh and Al-Nusra Front, an Al-Qaeda branch in Syria.
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